تیترنمارسانه دیدروزنامه ها/نشریات چاپی

روزنامه ای که حسین قندی آن را حرفه‌ای‌ترین نشریه شهرستان‌ها می دانست

روزنامه ای که حسین قندی آن را حرفه‌ای‌ترین نشریه شهرستان‌ها می دانست

سال های ابتدای جوانی همواره تعریفِ روزنامه ای حرفه ای از خوزستان به نام «همسایه ها» را می شنیدم. طبیعتا آن زمان مانند امروز دسترسی به روزنامه ها آسان نبود و تنها راه رویت روزنامه ها، تهیه نسخه چاپی بود.

الان هم به جز لوگو همسایه ها چیز دیگری از آن در نت موجود نیست. این اطلاعات هم در ویکی پدیا موجود است.
حسین قندی در گفتگویی با روزنامه شرق در رابطه با تحریریه‌های استان‌ها گفته بود که به واسطه او و دو نفر از دوستانش در خوزستان یک تحریریه تربیت شد.
او روزنامه همسایه‌ها را حرفه‌ای‌ترین نشریه در سطح شهرستان‌ها معرفی کرده بود.
روزنامه همسایه ها از سوی منتقدین به عنوان رسانه محلی تأثیرگذار که توانست تحول آفرین باشد شناخته می شد.
این روزنامه اسفند ۱۳۸۴ توقیف شد. همزمان با توقیف همسایه‌ها، روزنامه‌های «اقبال»، «آسیا»، «شرق»، «یاس نو»، «وقایع اتفاقیه»، «گزارش» نیز توقیف یا تعطیل شدند.
هیئت نظارت بر مطبوعات خوزستان به استناد بندهای چهار و پنج ماده شش قانون مطبوعات، به اتهام ترغیب گروه‌های داخلی و خارجی علیه نظام جمهوری اسلامی؛ در نامه‌ای تعطیلی و توقیف موقت روزنامه محلی همسایه‌ها در خوزستان را به دادگستری کل استان اعلام و پرونده آن را ارسال کرد.
این هیئت در نامه خود با استناد به تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات خواستار رسیدگی به پرونده روزنامه مورد اشاره شد. در چهل و پنجمین جلسه از دهمین دوره هیئت نظارت بر مطبوعات خوزستان در۲۴ بهمن گزارش تخلفات روزنامه همسایه‌ها به مدیر مسئولی محمد حزبائی زاده، بررسی و بر اساس ماده شش قانون مطبوعات مصوب ۲۲ اسفند سال ۶۴ و اصلاحات بعدی آن، توقیف موقت این روزنامه مقرر شد. روزنامه همسایه‌ها چهارمین سال انتشار خود را سپری می‌کرد و شماره یک هزار و ۴۶ آن در روز پنجشنبه منتشر شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا